Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Hushålls sysslor!!!

Av Jessica Karlsson - 16 oktober 2008 21:47

HUR FÖRDELAS SYSSLORNA I HEMMET??


1. Vem tvättar?

Oftast Henke men ibland jag...eller kanske lika ofta :-)


2. Vem diskar?
Ja det är väl 90% Henke och 10% jag, men jag blir bättre och bättre :-)

Vem dammsugar & skurar?

Båda brukar nog hjälpas åt med det (tycker jag iaf ;-) )

4. Vem dammtorkar?

Hahaha dammtorka hmmm de få gånger det händer gör vi nog de båda två fast tror kanske att jag gör det mest.


5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?

Henke helt klart hihihi tror inte att Henke låter mig göra sånt. Men jag hjälper gärna till å talar om hur han ska göra.


6. Vem sköter om bilen osv?

Absolut inte jag...........Henkes avdelning.
 

7. Vem stryker kläderna?

Lite skrynkler gör väl inget, men skulle det råka vara så att man vill vara lite fin så får man stryka sina egna kläder.

8. Vem rengör avlopp osv?

HENKE!!!

9. Vem storhandlar?

Båda tillsammans såklart! :-)

10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv?

Henke gör ju det åxå....

11. Vem lagar maten?
Förr tyckte jag att vi lagade lika ofta men tyvärr om jag kollar tillbaka den senaste tiden så är det nog bara Henke. Jag ska bli bättre för jag tycker det är roligt. Men den som kommer hem först från jobbet börjar ju laga mat och då blir det inte jag.........




SKÄMS på mig! Hahaha måste börja hjälpas åt mer kanske, fast jag gör mer än vad det verkar som efter dom här frågorna.





 

 
 
Ingen bild

Ida-Marie

17 oktober 2008 23:17

hihi Henke har det han gör ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Karlsson - 27 januari 2009 22:06

Hej å hå nu har jag en blogg, här är adressen: www.iamjessi.blogg.se   Todelooo!   ...

Av Jessica Karlsson - 15 november 2008 14:34

Ja igår skrev jag teoriprov och körde upp och jag klarade det!!!! Så nu har jag körkort haha känns konstigt! Har alldeles nyss skjutsat Henke till Haga så nu har jag åkt premiär turen (om man inte räknar turen från Vägverket och tillbaka till körskol...

Av Jessica Karlsson - 26 oktober 2008 20:53

Inget mera vin eller drinkar det här året för mig. Jag lovar! Hade en mycke skoj kväll igår men fyyyyyy hur jag mått idag. Återkommer imorgon när jag kanske är lite mer levande.   GODNATT ...

Av Jessica Karlsson - 22 oktober 2008 21:44

Fick nyss ett sms från brutteluttan Bodil om skojigheter i helgen, ska se om jag kanske dyker upp låter kul!   Nästa vecka har min systeryster Josehanna lov så kanske hon kommer å hälsar på!!! Hoppas det!!  Här kommer en bild från i somras på mig och...

Av Jessica Karlsson - 22 oktober 2008 21:33

Satt och kikade på bilder från förra vintern, myyyyyys i stugan. Måste planera in några tripper dit snart.   ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards